Algemene Voorwaarden

Op deze pagina vind je de algemene voorwaarden van Chillair. Wij van Chillair houden van duidelijke taal en daarom proberen we onze voorwaarden zo kort en simpel mogelijk te houden. Bijt jij je toch liever vast in de uitgebreide versie, die is opgesteld door Webwinkelkeur.nl? Dan lees je die hier.

  1. Definities

We zeiden het al: Chillair is van de klare taal, zonder dat we praatjesmakers zijn. Wij doen wat we beloven. Wat beloven wij dan? Dat jij als klant altijd koning bent en we er alles aan doen om jou tevreden te stellen.

  1. Wie zijn wij en hoe kun je ons bereiken

Chillair is specialist in de verkoop van artikelen op het gebied van klimaatbeheersing. Je kunt op de volgende manieren met ons in contact komen:

Bellen:              010 450 20 00

Mailen:             [email protected]

Schrijven:         Mient 14C

                        2903 LC Capelle aan den IJssel

Social media:   Youtube.com/user/chillair      

                       Facebook.com/chillair

                       Instagram.com/chillair.nl

Ook handig om te weten:

KvK-nummer:   24254222

BTW-nummer:  NL808939634B01

Van maandag tot en met donderdag zijn wij telefonisch bereikbaar tussen 09:00 en 17:00 uur, op vrijdag van 9:00 tot 15:00. Ook is onze vestiging geopend op deze dagen en tijden. Sluiten deze niet aan op jouw agenda? Neem dan even contact met ons op voor het maken van een afspraak op een ander tijdstip.

  1. Toepasselijkheid

Onze algemene voorwaarden zijn van toepassing wanneer je iets bij ons koopt of hebt gekocht. Je leest erin wat je van ons mag verwachten, maar ook wat we van jou verwachten. Bij sommige producten horen afzonderlijke voorwaarden. In dat geval gelden die naast deze algemene voorwaarden.

  1. Ons aanbod

Klare taal, die spreken wij niet alleen in deze voorwaarden, maar ook in onze productomschrijvingen. Het moet voor jou duidelijk zijn wat, wanneer en hoe je iets bij ons kan kopen. En – ook niet onbelangrijk – wat je ervoor betaalt en of (en hoe!) je het kan ruilen of retourneren. Hoewel we naar perfectie streven, kunnen foutjes altijd op de loer liggen. Om onszelf extra op scherp te zetten, mag je ons aan foutjes in de productomschrijvingen houden, ténzij het een overduidelijke flater betreft. Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het dat waarschijnlijk ook.

  1. Bestelling plaatsen

Het plaatsen van een bestelling in onze webshop kan eenvoudig via de bestelknop die je bij elk product vindt. Hierna komt het product terecht in de virtuele winkelwagen, die vanuit de gehele website te benaderen is.

  1. Overeenkomst

Als je iets bij Chillair hebt gekocht, sturen we je altijd een bevestiging van je bestelling per e-mail. Ook houden we je daarna uiteraard op de hoogte over de voortgang van je bestelling; we snappen als geen ander dat je met smart zit te wachten op jouw pakket!

  1. Herroepingsrecht

We kunnen het ons nauwelijks voorstellen, maar het kán voorkomen dat het door jou bestelde product niet aan je verwachtingen voldoet. Daar doen we dan echt niet moeilijk over. Wanneer je gebruik wilt maken van jouw herroepingsrecht kan je dit binnen 14 dagen bij ons aangeven. Daarna stuur je het product binnen de wettelijke termijn van 14 dagen naar ons terug en wij sturen gratis een ander product naar je toe of storten het aankoopbedrag binnen 14 dagen terug. Aan jou de keuze.

  1. Tijdens de bedenktijd

Heb je besloten het door jou bestelde product terug te sturen, omdat het niet aan je verwachtingen voldoet? Zoals we al zeiden is dat geen probleem, maar we verwachten dan wel dat je het product netjes, compleet en in de originele verpakking terugstuurt. En dat allemaal binnen 14 dagen na dat je het gemeld hebt bij ons. Doe je dit niet en ontbreekt er iets of is er iets kapot, dan kan het zo zijn dat je minder geld terugkrijgt voor je geretourneerde product.

  1. Retourservice

Als je binnen 14 dagen hebt besloten het door jou bestelde product te retourneren, stel je ons eerst even op de hoogte voordat je meteen naar de pakketdienst rent. Zodra we jouw retouraanvraag hebben ontvangen, sturen we je een bevestiging van je aanvraag en verzendinstructies per e-mail. Wanneer we jouw retourzending vervolgens hebben ontvangen, krijg je van ons een ander product of je krijgt je geld terug; jij bepaalt.

  1. Verzendkosten retour

Bij sommige grote producten kunnen er extra retour- of verzendkosten van toepassing zijn. Als dat het geval is, staat dit altijd duidelijk vermeld bij de productomschrijving op de bijbehorende productpagina. Want onaangename verrassingen, daar houden we niet van. En jij natuurlijk ook niet. Heb je een verkeerd product besteld en wil je dit retourneren? Dan zijn de retourkosten voor eigen rekening. Mocht je dus niet zeker weten of je het juiste product gaat bestellen, neem dan eerst even telefonisch contact op. 

  1. Producten die niet geretourneerd kunnen worden

Om onze klanten tevreden te stellen, moet je soms nét een stapje verder gaan. En dat doen we graag. Wil jij een product dat niet op voorraad is of niet in ons assortiment zit, dan checken wij bij onze toeleveranciers of wij het door jou gewenste product speciaal voor jou kunnen bestellen. Als dit kan en wij dit doen, is het voor jou helaas niet mogelijk om het product te retourneren. Waarom niet? Omdat wij dat product vervolgens niet binnen onze algemene verkoop kunnen aanbieden en er dus niets mee kunnen. We hopen dat je dat begrijpt.

  1. Prijs

Zoals we in artikel 4 al zeiden, houden we van duidelijkheid. Dat geldt ook voor de prijs van een product. Alle prijzen die vermeld staan op onze website zijn inclusief btw. Bij bestellingen boven de € 50,- is normale verzending gratis. Bestel je onder dit bedrag, dan betaal je € 6,75 verzendkosten. Voor zendingen van een groter formaat hanteren we afwijkende verzendkosten, deze staan altijd duidelijk bij het betreffende product vermeld. 

  1. Garantie

13.1 We kunnen het niet vaak genoeg zeggen: de klant is koning. Dit betekent dat we er alles aan doen om jou als klant tevreden te stellen. Het ontvangen van een perfect product is daar een essentieel onderdeel van. Mocht er toch iets mis zijn met het door jou ontvangen product, dan gaan we dat uiteraard voor je oplossen. Hierbij hanteren wij de richtlijnen van Consuwijzer.

13.2 Indien koper een derde partij inschakelt om het gekochte airconditioningsysteem, warmtepompboiler of ieder ander door Chillair Airconditioning Systems B.V. geleverd product te laten installeren, dan vervalt het recht op garantie, tenzij koper aantoonbaar kan maken dat de derde partij, ten tijde van plaatsing van het gekochte product, de deskundigheid bezat, waaronder de van toepassing zijnde F- gassen diploma’s en/of certificaten om het gekochte op deugdelijke wijze te plaatsen en dat bij plaatsing geen schade is ontstaan en dat het gebrek reeds bestond bij moment van leveren.

13.3 Indien koper het recht heeft op garantie, óf wanneer koper geen recht heeft op garantie maar wenst dat Chillair Airconditioning Systems B.V. tegen betaling tot herstel dient over te gaan, dan dient het door de koper het gekochte product compleet ter reparatie aangeboden te worden aan Chillair Airconditioning Systems B.V., gelegen aan de Mient 14C te Capelle aan den IJssel. Vennootschap onder Chillair Airconditioning Systems B.V zal in geen geval reparaties op locatie uitvoeren. 

13.4 Reparaties uitgevoerd door derde partijen worden niet worden vergoed door Chillair Airconditioning Systems B.V. 

  1. Bezorging

Als de klant blij is, zijn wij dat ook. En wij snappen dat je blij wordt van het zo snel mogelijk ontvangen van jouw bestelling. Voor het merendeel van onze producten geldt: ‘vandaag voor 17:00 uur besteld, volgende werkdag in huis’. De verwachte levertijd staat altijd duidelijk aangegeven bij het product. Over eventuele vertragingen vanuit het verzendbedrijf stellen we je zo snel mogelijk op de hoogte. Als je iets bij ons bestelt, mag je ervan uitgaan dat wij het product op voorraad hebben. Blijkt dit achteraf nou toch niet het geval te zijn, dan zoeken we razendsnel naar een vervangend product of we storten het door jou betaalde bedrag direct terug.

14.1 Bezorgkosten

Alle bestellingen boven de €50,- worden gratis bij jou thuisbezorgd. Bij bestellingen onder de €50,- dient er €6,75 aan verzendkosten te worden betaald. Dit gaat automatisch in het winkelmandje bij bestellingen onder de €50,- 

14.2 Palletzendingen 

Heb je een afspraak gemaakt voor het ontvangen van een grotere pakket (palletzending) zoals bij boilers of airconditioning systemen? Vanwege de enorme drukte binnen de transportwereld is het belangrijk dat er iemand thuis is om de zending in ontvangst te nemen. Door de afmetingen van deze zendingen kunnen er helaas geen track and trace codes worden gegeven.

14.2.1 Ik heb de palletzending gemist

Ben je niet thuis op de afgesproken dag, dan kunnen wij natuurlijk een nieuwe datum kiezen in overleg met jou en met de transporteur. De kosten á €69,- zijn in dat geval wel voor eigen rekening. 

  1. Betaling

Nadat je jouw bestelling hebt betaald via ons betalingssysteem, gaan we meteen met jouw bestelling aan de slag. Kom je er na het plaatsen van je bestelling achter dat je verkeerde gegevens hebt verstrekt? Kan gebeuren; neem dan direct contact met ons op per telefoon of e-mail, zodat wij ervoor kunnen zorgen dat je gegevens worden aangepast.

  1. Installatie

Wij werken uitsluitend samen met (F-gassen) gecertificeerde ZZP'ers voor het inbedrijfstellen of installeren van airconditioning, warmtepompen en warmtepompboilers. 

  1. Klachten

Wij doen er alles aan om deze te voorkomen. Heb je desondanks toch een klacht? Mail dan naar [email protected]. Dan nemen we jouw klacht snel, maar zorgvuldig, in behandeling. Natuurlijk kun je ons ook bellen of zelfs een afspraak maken om je klacht persoonlijk met ons te bespreken. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

 

* Door te abonneren, gaat uw akkoord met onze Privacy Policy.
Mijn account
U bent niet ingelogd. Log in om gebruik te maken van alle voordelen. Of maak nu een account aan.
Winkelwagen
Uw winkelwagen is leeg
Menu
Zoeken
Search suggestions
Geen producten gevonden...